2021. december 1., szerda

Dánia egészségügy


Miutàn kihajították az 1 millió pcr tesztet, gondoltam megemlítem: 
4 ève èlek ès fizetek adót/TB-t Dániában. Ebbõl a befizetett TB-bõl 2020 màjusa óta, ma tizenhetedszer lettem ingyenesen letesztelve PCR teszttel. Múlt hèten pl. azèrt, mert a dàn biztonsági szolgálat felhívott, hogy megint fertõzött ember közelében ültem a repülõn, így megkèrtek fàradjak el és teszteljek. Ma meg azèrt, mert karàcsonyi buli lesz a munkahelyen, és bár mindenki be van oltva kètszer Pfizerrel, biztos ami biztos, a cèg megkèrt minden bulizni vàgyó dolgozót, hogy teszteltessük le magunkat az összejövetel elõtt 72 òràval. Makes sense. 
Amùgy ugyanezt teszi a város minden nagyobb munkahelye jelenleg a karàcsonyi bulik elõtt, de a cèghez is kijönnek az egèszsègügyi dolgozók a nagyobb összejövetelek elõtt, mèg a tesztközpontokig sem kell elmenni. 
Az ingyenesen hozzàfèrhetõ PCR teszt, a kontaktkutatàs alapja. Nekem eddig 17-szer volt rà szüksègem, ennyiszer voltak megfàzàsos tüneteim, vagy akartam szimplán utazni, rendezvènyen rèsz venni anèlkül hogy megfertõznèk bàrkit is, vagy voltam közeli kontakt. De kismilliòszor is mehettem volna ha szüksèges. Az àllam fizeti. Online bejelentkezel ès ennyi. Ha közeli kontakt vagyok, akkor pár órán belül mindig van tesztközpont aki fogad. Meg amùgy is, eddig mèg egyszer sem volt olyan, hogy tesztelni akartam ès ne lett volna idõpont akár aznapra. 


A gyorstesztre be sem kell jelentkezni, az is ingyen van amùgy, megszámolni sem tudom hányszor voltam, ja ès ahhoz 500 mètert kell sètálnom a lakàsomtòl, a legközelebbi PCR tesztközpontig meg kemèny 1,5 km-t bringázok.
Ha egy PCR teszt 15.000 Ft (ennyit fizettem legutóbb otthon), akkor eddig 255.000 Ft-ot “spórolt” a magyar àllam egy átlagos állampolgàron azzal, hogy nem elèrhetõ ingyenesen a teszt csak ùgy szimplán az egèszsèghez való jog alapjàn. 
1 millió teszt 58.823 àllampolgàr szüksègletèt fedezte volna, ha az èn pèldàmból indulunk ki.
De kidobtàk a teszteket a p.csába…
Az ingyenesség eddig tizenhétszer biztosította, hogy nem mehettem eszetlenül megfàzàsos tünetekkel közössègbe, hiszen ha ingyen van, akkor kutya kötelessèged emberkènt, munkatàrskènt, baràtkènt ès bulizni vàgyókènt ezt a minimális erõfeszítèst megtenni, hogy elsètàlsz tesztelni. Nincs kifogàs.
Mint említettem, az ingyenesség a kontaktkutatàs alapja is, de ùgy èrzem a kontaktkutatàst olyan elegánsan engedtük el otthon, mintha agysebèszet lenne vagy megfizethetetlen az állam szàmàra, pedig 10 millió embernèl 2,5 milliàrd Ft-ról beszèlgetünk eddig, 17 teszt/emberrel szàmolva. Apròpènz. Cserèbe viszont itt alig haltak meg a jàrványban.
Ez csak onnan jutott eszembe, hogy a teszteket kidobták a p.csába… 🤔 
A lista teteje kifotózva, ahol a rendszer az eddigi tesztjeim eredmènyeit tartja szàmon. Így is lehet, így is lehetne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése